Parabolanii secolului XXI

     Acum nici două săptămâni, IPS Teofan era luat la întrebări într-un mod agresiv și lipsit de bun simț, mai ales de bunul simț pe care trebuie să-l ai în fața oricărui episcop al lui Hristos. De curând a fost luat la întrebări și PS Varlaam. Modul în care a avut loc discuția a fost unul abject; total abject. Interlocutorii pot fi numiți pe bună dreptate niște parabolani ai sec XXI. Cel mai grăitor motiv e anatema dată de ei (fără nici o valoare), cu precădere de o duduie înflăcărată.

 

parabolani

 

Concluziile personale:

  1. Interlocutorii mireni n-au nici cel mai mic habar de cele ale teologiei.
  2. Interlocutorii mireni fac un ghiveci din canoane, citate, fragmente, cărți, sfinți părinți. Ghiveciul e ”de fapt” o compilație satanică căci numai dracu’, un fin cunoscător al teologiei, poate inspira unora asemenea lucruri. Desigur, doar celor mândri și celor care se cred punct de reper și măsură a dreptei credințe. Iar de arhiconi se scapă cu greu…
  3. Interlocutorii mireni nu au citit cu atenție documentele SFÂNTULUI ȘI MARELUI SINOD PANORTODOX, iar dacă le-au citit ori au înțeles ce au vrut, ori au extras doar ceea ce i-a interesat așa cum fac și neoprotestanții cu versetele biblice, ori nu au putut înțelege corect documentele fiindcă sunt neinstruiți și necunoscători în ale teologiei. 
  4. Interlocutorii mireni sunt necreștini. Nu pot considera pe cineva ca fiind creștin atât timp cât:
    1. Nu respectă OMUL, creștin sau nu.
    2. Nu respectă pe cei de alte confesiuni sau religii.
    3. Împart mântuirea cui doresc și cum doresc. Din punctul meu de vedere, a te așeza în locul Judecătorului și a împărți mântuirea cui dorești, e un păcat grozav de mare. Tu nu ai voie să judeci pe nimeni fiindcă așa a poruncit Hristos, iar dacă a poruncit asta, a făcut-o dintr-un simplu motiv: nu ai capacitatea necesară de a cunoaște viața celui în cauză, nu ai capacitatea necesară de a analiza faptele și viața sa, nu ai capacitatea necesară de a emite chiar și cea mai mică judecare asupra celui mai mic păcat! Numai Hristos în nemărginirea Sa poate emite o judecată! A T Â T! 
    4. Nu pot înțelege și admite că în afara lor există și alți oameni care nu sunt ortodocși.
    5. Nu pot înțelege și admite că o mare de oameni, neortodocși, nu vor să se convertească la ortodoxie.
    6. Nu pot înțelege că o convertire nu e o înregimentare religioasă. Convertirea e un act CONȘTIENT și CONȘTIETIZAT. Pe cine necreștini sau neortodocși au făcut ei să conștietizeze măcar? Nu mai întreb de convertire și deci, de botezare.
    7. Nu pot înțelege că există oameni pe această planetă care nu au auzit nici măcar de Hristos și Evanghelia Sa (Vestea cea bună). De ortodoxie sau Biserica Ortodoxă nici nu mai poate fi vorba.
    8. Acești oameni au dat anatema un ierarh iar, pe Patriarhul României tind să cred că nu-l recunosc ca Patriarh, mai ales că în discuție s-au referit la dânsul cu numele de ”Ciobotea”, într-un sens peiorativ. Astfel, acești invidizi nu cred că își dau seama de gravitatea faptelor. Ierahii mandatează preoții să săvârșească Tainele și nu invers. Ca Tainele să fie valide, preotul trebuie să fie în comuniune cu ierarhul locului unde slujește. Nu este sau nu-l pomenește, tainele sunt invalidate. Fără discuție!
  5. Interlocutorii mireni pot fi oameni plătiți de diverse persoane pentru a semăna îndoială în rândurile ortodocșilor cu privire la ierahie. A se avea în vedere că poziția lor nu era una care să le pese de turmă, recte de Biserica Ortodoxă Română. Între niște greci sau ruși care ar veni să ceară socoteală PS Varlaam și acești interlocutori nu văd nici o diferență. N-am auzit să zică o singură dată de Biserica Română. Nu, ci BOR. Pot fi plătiți de diverși pentru a semăna sminteală, neorânduială și chiar schismă. Gândiți-vă că au avut nesimțirea și tupeul de a da anatema un ierarh iar când au vorbit de Patriarhul Daniel, i-au zis și citez ”Ciobotea”. Nu Părintele Patriarh, nu Preafericitul, nu Patriarhul. Nu, ”Ciobotea”. De aici tind să am în vedere și această ipoteză, conform căreia acești ”creștini” își au metania prin altă parte, numai în Biserica Ortodoxă Română, NU!

     Acestea fiind zise, vă invit să vizionați poziția echilibrată a Pr. Calistrat. Zice el mai bine decât aș zice eu sau alții.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *